Toen we maandagochtend aankwamen in onze klas, zat niet Jules in onze kring, maar wel een gekke clown! Na het juistzetten van onze kalenders, vertelde de clown dat hij Jules kwam leren hoe je over een touw kan lopen dat hoog in de lucht hangt. Onze Jules was zo bang geworden dat hij zich had verstopt. Gelukkig konden we hem vinden, door de cirkels te volgen. De kinderen ontdekten ook nog andere figuren, en zo was de aanzet naar het onderscheiden van vormen gezet. Tijdens hoekenwerk oefenden we onze visuele discriminatie, door elke clown de juiste hoed te geven. We strooiden met confetti en onderscheidden verschillende vormen. Na de middag werd het onderscheiden van de verschillende vormen heel concreet verder ingeoefend. Tijdens hoekenwerk werd er gewerkt aan hun eigen carnavalshoed, puzzelden ze erop los, speelden met het circus, sorteerden dopjes bij de juiste clown en gaven clown Tito allerlei gekke neuzen in verschillende vormen. We deden ook een leuk muziekspelletje met tikstokjes. Wanneer het clowntje tevoorschijn kwam, mochten de kinderen muziek maken, als de clown terug verdween, moesten de tikstokjes in de lucht en was het stil! 🤫🤡 Donderdag deden we allerlei spelletjes en kunstjes om een echte clown te worden. Daarna kregen we ook een echt clown diploma. Vrijdag was het carnaval. Iedereen had zijn mooiste pak aan! We dansten op leuke muziek en gooiden confetti in het rond.

Voor straks een prettige vakantie lieve vriendjes!