We gaan โ€˜terugโ€™ naar school! ๐Ÿซ๐ŸŽ’

Voor een aantal kapoenen was de school niet zo onbekend, maar toch waren er een aantal nieuwe gezichtjes in ons klasje. Dus was het tijd om met iedereen op verkenning te gaan, want er waren toch een paar dingetjes anders in de klas.

We deden dit natuurlijk op een leuke en speelse manier. De juf toonde speelgoed/ materiaal van een hoekje in de klas. De kindjes gingen verder op zoek in de klas. Op die manier leerden we de hoekjes en de materialen kennen.

Iedere kleuter heeft ook terug zijn eigen symbooltje en wat kennen ze hun symbool al goed!ย Ze nemen hun symbool iedere ochtend zelfย  tijdens het onthaalmoment. Zo weten we wie er allemaal in de klas is. Het stimuleert ook de zelfstandigheid van de kinderen, want het symbool vinden we op verschillende plaatsen terug (schriftje, kapstok, fluojas,….).

We maakten deze week ook kennis met de knutselhoek. We knutselden onze eigen boekentas/ werkjestas.

We deden natuurlijk ook nog een aantal leuke blaasspelletjes.ย Met allerlei materialen konden de kleuters het blazen zelf oefenen: veertjes, bekertje, steen, knikker, springbal, blad papier, klein rolletje,…Welk materiaal komt in beweging door het blazen en hoe komt dit nu?ย We leerden meteen 2 wiskundige begrippen: licht en zwaar.

Op naar een nieuwe week. Wat zal het nieuwe thema worden? ๐Ÿฅ๐Ÿ“๐ŸŠ๐ŸŒ๐Ÿซ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ‰