๐Ÿ‘‚๐Ÿ‘ƒ๐Ÿฝ๐Ÿ‘„๐Ÿ‘‹๐Ÿป๐Ÿ‘€

Vorige en deze week ontdekten we verder onze zintuigen. Intussen oefenden we ook het volledige lichaamsschema. Tijdens hoekenwerk werd onze kennis van onze zintuigen en ons lichaamsschema verder verwerkt. 

Dinsdag en woensdag deden we verschillende gehoorspelletjes. We zijn begonnen met een spelletje rond de verschillende muziekinstrumenten. Tijdens hoekenwerk deden de kinderen ook een geluidsmemory. 

Hier moesten onze kleuters 2 schudflesjes bij elkaar zoeken waar hetzelfde inzat.  Ze moesten hiervoor goed luisteren.

Donderdag en vrijdag hebben we onze mond en neus gebruikt want toen kwamen de zintuigen ‘Ruiken’ en ‘Proeven’ aan bod. Bij juf Kimberly mochten de kinderen in kleine groepjes ruiken aan verschillende flesjes, daarna moesten ze proberen raden wat erin zat. Als ze het wisten mochten ze het flesje bij de juiste prent leggen. Bij juf Jana deden de kinderen een spelletje rond het proeven. De kinderen maakten kennis met de smaken: zoet, zuur, bitter en zout. Het was een echte uitdaging voor de kinderen. Iedereen was het erover eensโ€ฆ zoet (๐Ÿฏ๐Ÿฌ) is lekker! 

Tussen het thema door zijn we ook volop aan het oefenen voor ons dansje, want volgende week zaterdag is het zover: ons schoolfeest  ๐Ÿ’ƒ๐Ÿ•บ๐Ÿฝ.