Wat was het een drukke, maar gezellige eerste week na de herfstvakantie. We mochten 2 nieuwe, lieve vriendjes verwelkomen in ons klasje. Divina en Milkyas zijn het ondertussen al goed gewoon.

Buiten is het volop herfst, dus leeft dit thema enorm bij de kinderen.

Maandag gingen wij op zoek naar Jules en ontdekten dat Jules naar het bos was geweest. Hij had kastanjes, eikels, herfstblaadjes en bolsters meegebracht. Net als Jules gingen ook wij op zoek naar de herfst. In onze schooltuin ontdekten we prachtige gekleurde blaadjes. Maar wat is er aan de hand met de appelboom? Er groeien bloemen aan! Zou hij denken dat het nog steeds lente is? Terug in onze klas besloten we een beetje te helpen en zorgden wij voor meer herfstkleuren. We maakten onze eigen herfstboom door stroken te knippen of te scheuren. We gaven de egels en de bolsters hun prikkertjes terug door te kijken naar de juiste kleur of door het aantal stippen te tellen op de dobbelsteen. We versierden onze poppenhoek met herfstbladeren,… Wat zag onze klas er gezellig uit!

Op donderdag trokken we naar het bos (De groene long). We ontdekten de schatten van de herfst.