Onze Jules had er deze week een rommeltje van gemaakt, hij had gespeeld, maar vergat op te ruimen. We verdeelden ons in twee groepen, zodat iedereen voldoende aandacht en kansen kreeg om zich te verdiepen in de verschillende hoekjes en hun materialen. Waarmee spelen we in welke hoek? Welke afspraken zouden daar kunnen gemaakt worden? Ondertussen werd er flink gewerkt in ons klasje. Kleuren sorteren, associaties bestuderen, koken en vooral… op onderzoek uitgaan. Na de middag sorteerden we tijdens ons bewegingsspel het speelgoed heel concreet. Ook tijdens de speeltijd werd er heel wat ontdekt, bestudeerd en uitgeprobeerd. Van spelen kan je heel wat leren!

Met de tweede en derde kleuterklas deden we ook heel wat spelletjes om een ‘echte’ superheld te worden. We kunnen al snel lopen, goed mikken, flink samenwerken, over hindernissen stappen,…. Daarom verdienen wij een ‘superheldendiploma’ 🦸🏼‍♀️🦸🏽🦸🏼‍♂️