Wachtzakjes in K1

Gedurende de dag doen zich al eens korte wachtmomenten voor. Ik zocht naar een manier om deze momenten een zinvolle invulling te geven die aansluit bij de kinderen hun behoeften.

Daarom ben ik dit schooljaar gestart met wachtzakjes met open materiaal en sensorisch materiaal in zoals houten stokjes, magneten, gekleurde schijfjes met touw, tekenbord, pop tubes, ….

Ik merk dat deze momentjes echt voor rust zorgen bij de kinderen.

Project ‘ Jules en zijn nieuwe regenlaarzen’

Deze week zijn we ook gestart met een nieuw project. We werken rond het boek ‘Jules en zijn nieuwe regenlaarzen’. Tijdens dit project leggen we vooral de focus op de seizoensverandering.

Donderdag trokken we naar buiten met onze regenlaarzen aan. We ontdekten de schatten van de herfst. Eens in de klas maakten we moddertaartjes en deze mochten we zelf versieren met onze gevonden schatten 🍁🍂. Deze activiteit zorgde voor veel creativiteit.

De begrippen kort en lang kwamen ook al aan bod. We leerden deze begrippen actief begrijpen met de speelgoed wormen.

Uiteraard luisterden we al naar het verhaal van Jules en zijn regenlaarzen. In de boekenhoek kunnen de kinderen met behulp van de prenten het verhaal aan elkaar vertellen. Zo oefenen we op verhaalbegrip en het durven praten tegen elkaar.

Volgende week staat er nog heel wat leuks op het programma rond dit project.

💦🍂☔️🌧️💧🪱🐌👣