We hadden lange draden, kleine draden, dikke touwen, dunne touwen en verschillende soorten linten. De linten herkenden de vriendjes van rond een cadeautje. De meester heeft getoond dat we nog andere dingen kunnen doen met touwen, linten en draden.

De vriendjes hebben veel mogen experimenteren met de touwen, linten en draden. We hebben er ook mee geschilderd. Dit was niet altijd gemakkelijk. Sommige vriendjes schilderen heel rustig met een touw in hun hand, anderen duwden de verf open. Ze hadden elk  een eigen manier van schilderen.

We hebben ook onderzocht hoeveel kinderen er in een touw kunnen staan. Dit touw lag in een cirkel op de grond. Wat zou er gebeuren als ik het touw kleiner maak? Zouden er meer of minder kinderen in de cirkel kunnen? Minder natuurlijk!

Wat kunnen we nog doen met een touw? Touwtrekken! De vriendjes mochten tegen elkaar touwtrekken  en daarna tegen de meester natuurlijk. Natuurlijk wint de meester  één tegen één en twee tegen één wint de meester ook, … maar als de hele klas samenwerkt winnen de vriendjes. Heel leuk om te doen.

Deze week waren de touwen gespannen, maar de sfeer was ontspannen.

Meester Jos