Was het nu kabaal, geluid of muziek dat de vriendjes hebben gemaakt?

Meestal kabaal, waar de decibels door het vele geluid, en soms een beetje muziek, de hoogte werden in gejaagd, maar leuk was het zeker (voor mijn oren soms minder).

Ritme zit er in de klas, dansen doen ze graag, maar ritme naspelen is toch een beetje moeilijker. Als ritme niet goed lukt, lukt het experimenteren met instrumenten wel, want drummen kunnen ze als de beste. Met meester Jos zijn oren als getuige.

We hebben verschillende instrumenten gezien.
Slaginstrumenten vonden de vriendjes het leukst. Trommelen op alles wat we tegenkwamen, de verschillende geluiden zoals op iets hard of zacht slaan, geeft totaal iets anders qua geluid. Trommelen op verf en tekenpapier met op de achtergrond een drumsolo die de vriendjes inspireerden (al hadden ze niet echt inspiratie nodig) vonden ze ook leuk.

Blazen op rietjes waren onze blaasinstrumenten. We bliezen ecoline verf weg op papier. Niet ieder vriendje kon hard genoeg blazen, maar sommige hadden zeker een longcapaciteit om trompetten te bespelen.

De snaarinstrumenten waren toch ook in trek. Ze wilden allemaal solo’s spelen, maar luchtgitaar is toch een iets rustiger muziekinstrument.

Meester Jos

 

Blaasinstrumenten hebben we ook